Szukaj informacji o grypie:

Groszek konserwowy – właściwości odżywcze

Groszek konserwowy jest przykładem warzywa, które można wykorzystywać na dziesiątki sposobów. To sprawdzony dodatek do dań obiadowych i idealne uzupełnienie sałatek. Nie brakuje zresztą osób, które sięgają po niego również na surowo. Co warto wiedzieć o jego właściwościach i dlaczego jego jedzenie jest tak często polecane przez lekarzy?

Groszek konserwowy – co to jest?

Znajdujący się groszek konserwowy w puszce to tak naprawdę marynowany zielony groszek – niedojrzała, jadalna forma grochu zwyczajnego. Dziś uprawia się go niemal na całym świecie, w sprzedaży dostępnych jest więc wiele jego odmian. Przeważnie wykorzystuje się go do celów kulinarnych. Tym, co zwraca na niego uwagę miłośników zdrowego odżywiania się, jest przede wszystkim bogactwo witamin. Na pierwszy plan wysuwają się w tym kontekście witaminy z grupy B, choć warzywo to jest bogate również w witaminę C, A, E oraz K. Na groszek konserwowy można liczyć także wtedy, gdy dąży się do uzupełnienia niedoboru ważnych dla organizmu minerałów. Jest bogaty w potas i żelazo, często zwraca się jednak uwagę również na to, że można mówić o nim jako o cennym źródle potasu oraz wapnia.
Groszek konserwowy jest też doskonałym przykładem warzywa będącego źródłem dobrze przyswajalnego białka. Jego regularne jedzenie wspiera odporność organizmu, ma też wpływ na właściwą budowę tkanki mięśniowej oraz na jej funkcjonowanie. Mogą się nim zainteresować także te osoby, które zastanawiają się nad tym, co jeść, aby przyspieszyć metabolizm. Nie może być jednak inaczej skoro mamy do czynienia z rośliną bogatą w błonnik. Jej regularne jedzenie wspiera układ pokarmowy poprawiając trawienie. Mówiąc o prozdrowotnych właściwościach groszku konserwowego, nie można też zapomnieć o niacynie. Ta jest uważana za składnik redukujący poziom „złego” cholesterolu.

Zobacz również ᐅ  Jak dbać o stopy?

Jak groszek konserwowy wpływa na organizm?

Jak już wspomniano, na groszek konserwowy można liczyć zarówno podczas odchudzania, jak i wtedy, gdy prowadzi się walkę ze zbyt wysokim poziomem cholesterolu. Nie każdy ma jednak świadomość tego, że to smaczne warzywo poprawia nie tylko zdrowie, ale również urodę. Groszek konserwowy jest bogaty w witaminy, w tym również w witaminy A oraz E. To właśnie ich obecność sprawia, że jedzony regularnie nie tylko utrzymuje skórę w dobrej kondycji, ale również wspiera proces jej regeneracji oraz prawidłowy poziom nawilżenia. To także jedno z tych warzyw, które mogą opóźnić proces powstawania zmarszczek. Tu warto pamiętać, że obie witaminy są rozpuszczalne w tłuszczach, jeśli więc chce się w pełni wykorzystywać ich potencjał, groszek dobrze jest podawać w jego wersji smażonej, wzbogacony łyżeczką masła.

Jak podawać groszek konserwowy?

Choć to sałatka jarzynowa jest najpopularniejszym daniem wykonywanym z użyciem groszku konserwowego, nie jest jedyną propozycją kulinarną, która może nas zainteresować. Doskonałym pomysłem na zaserwowanie tego warzywa mogą być zatem choćby klopsiki z groszkiem i pieczarkami, omlet francuski z groszkiem, a także jajka faszerowane z groszkiem konserwowym.

Pozostaw odpowiedź

Ostatnie artykuły

Stawmy czoła grypie razem!

Nasz serwis powstał po to aby sobie wzajemnie pomagać i aby doświadczenia każdego z nas w walce z grypą miały szansę dotrzeć do innych ludzi i pomóc im w walce ze zjawiskiem ,które każdego roku zagraża naszemu zdrowiu w okresie jesienno-zimowym. Dlatego zachęcamy do komentowania, oceniania i brania aktywnego udziału w życiu naszego serwisu a także forum. Nadsyłajcie też swoje sposoby na walkę z grypą, przeziębieniem i katarem. Nie dajmy się pobić grypie!